פרשת אלפר • גפני ממשיך לתקוף: "יהב משקר במצח נחושה"

"אנו רואים בחומרה רבה את העובדה כי ראש העירייה מפר הבטחה מפורשת שלו וחתומה על ידו, רק בגלל שנציג התנועה מיכאל אלפר פועל לטובת הציבור החרדי שבחר בו, אנחנו דורשים מאגודת ישראל, לתמוך במאבקנו זה ולעמוד בדרישה בחזית אחידה מול ראש העירייה".
איתי גדסי No Comments on פרשת אלפר • גפני ממשיך לתקוף: "יהב משקר במצח נחושה"

דגל התורה קיימה ישיבת הנהלה הארצית עם רבני התנועה, ובהשתתפותם של חברי הכנסת יו"ר ועדת הכספים משה גפני ואורי מקלב • במרכז הדיונים: פרצות השבת ברחבי הארץ, הרפורמים, ההישגים בכנסת, חיפה וירושלים

ח"כ משה גפני צילום: איזק הררי, פלאש 90
"אנו רואים בחומרה רבה את העובדה כי ראש העירייה מפר הבטחה מפורשת שלו וחתומה על ידו, רק בגלל שנציג התנועה מיכאל אלפר פועל לטובת הציבור החרדי שבחר בו, אנחנו דורשים מאגודת ישראל, לתמוך במאבקנו זה ולעמוד בדרישה בחזית אחידה מול ראש העירייה".
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דגל התורה קיימה ישיבת הנהלה הארצית עם רבני התנועה, ובהשתתפותם של חברי הכנסת יו"ר ועדת הכספים משה גפני ואורי מקלב, כשבמרכז הדיונים עלו נושאי פרצות השבת ברחבי הארץ, הרפורמים, ההישגים בכנסת, ההסכמים הקואליציוניים בחיפה וההסכמים הפנימיים בין אגודה לדגל בירושלים.

דיון נרחב התקיים אודות הסכמים מוניציפאליים שלא קוימו: גפני הזכיר את ההסכם שנחתם בירושלים ערב הבחירות האחרונות, הקובע כי אם יהיו שמונה נציגים לרשימת יהדות התורה, על נציג אגו"י להתפטר לטובת נציג דגל התורה. סעיף נוסף קובע, שאם תתמודד רשימה פלגנית ותגרום למיעוט נציגים, הרי שעניין הרוטציה יובא להכרעת גדולי התורה או נציגיהם.

"עם היוודע תוצאות הבחירות, התברר שלא היתה ירידה בנציגים, ונותרו 8 נציגים כפי שהיו. לפיכך אין מניעה לקיים את ההסכם", טען גפני. שהוסיף, כי גם אם "מיעוט נציגים" נקרא מיעוט קולות, כפי שיש המנסים לטעון בתוך אגודת ישראל (בבחירות תשס"ט קיבלה יהדות התורה – 54,026 קולות ואילו בבחירות בתשע"ד – 53,708 – ירידה של כמה מאות קולות), הרי שלפי ההסכם, העניין צריך לבוא להכרעת גדולי ישראל או נציגיהם. "פניתי במכתב ליו"ר אגו"י בירושלים מאיר פרוש והצעתי את 'ועדת הרבנים' של 'דגל התורה' בירושלים שהם ייצגו אותנו בבוררות בנושא, אך עד כה לא התקבל אף מענה מהצד הנתבע".

כמו כן הועלה המקרה באי קיום ההסכם הקואליציוני בחיפה. "מדובר במקרה חמור ושפל, בו ראש עירייה מהגדולות בארץ, מפר ברגל גסה ומשקר במצח נחושה הסכם שחתום על ידו. על סמך ההסכמים עמו תמכנו ביונה יהב, אך הוא מצדו אינו רואה לנכון לקיים על מה שידו חתמה", אמר גפני, "אנו רואים בחומרה רבה את העובדה כי ראש העירייה מפר הבטחה מפורשת שלו וחתומה על ידו, רק בגלל שנציג התנועה מיכאל אלפר פועל לטובת הציבור החרדי שבחר בו, אנחנו דורשים מאגודת ישראל, לתמוך במאבקנו זה ולעמוד בדרישה בחזית אחידה מול ראש העירייה".



0 תגובות